Předchozí účetní software

AdmWin jsou účetní software na platformě MS Windows navazující na předchozí úspěšné MS DOS účetní software:
ADM I. - jednoduché účetnictví
Adm II. - podvojné účetnictví

Od r.2006 je, kromě převodu dat do AdmWin, jakákoliv podpora DOS ADM ukončena.

Účetní software

Od r.2013 ukončena podpora provozování pod MS Windows 95, 98, ME.

Účetní software

Nabízený software (účetní programy, hotelový systém) jeho ceny, možná rozšíření a kombinace, naleznete na účetní software
nebo objednat v e-shopu účetní programy.

Účetní software - novinky - historie změn

účetní software - rozdíly v. 2.83 od 2.82

k 9.5.2018

1. Importy řádků dokladů - do lokální nabídky na fakturách, dodacích listech a zakázkách doplněna volba importu z MS Excel. V zadávacím okně pro import je definice struktury (sloupců) pro import dat. Pomocí této funkce lze do dokladů nahrát řádky typu text a částka nebo text, množství a jednotková cena.
2. Přecenění řádků - faktury vydané i zálohové vydané - doplněna funkce přecenění řádků zadaným koeficientem - hromadná změna prodejních cen s určením, která cena je pro výpočet výchozí hodnotou (stávající na dokladu, průměrná cena pořízení, poslední nákupní, aktuálně platná v cenících v jednotlivých cenových úrovních).
3. Skupiny řádků - funkce doplnění skupiny řádků, která byla jen na fakturách, doplněna i na prodejky (vydávané účtenky), zakázky a vydané dodací listy.
4. Přecenění zásob - rozšířeno o možnost určení výchozí ceny s DPH a zaokrouhlení ceny s DPH na určený počet desetinných míst s přesným zpětným výpočtem ceny bez DPH z této zaokrouhlené ceny s DPH.
5. DE - daňová evidence - účtenky přijaté - do nástrojové lišty doplněno tlačítko pro přímý záznam její úhrady do deníku příjmů a výdajů stejně jako na fakturách.

účetní software - rozdíly v. 2.82 od 2.81

k 29.3.2018

1. Zásoby:
  • Prodejky - účtenky vydané a vydané dodací listy - doplněna funkce přecenění zadaným koeficientem s určením výchozí ceny pro výpočet - nákladové poslední nebo průměrné, z prodejních cen v některé ze 3 úrovní na kartě nebo stávajících na dokladu.
  • Dodací listy přijaté - doplněna možnost zadání k jednotlivým řádkům souvztažného zápisu do spotřeby na zadanou zakázku, stejně jako je tomu na přijatých fakturách.
  • Výpisy - doplněn nový kontrolní výpis k odhalení případů nesouladu skladových pohybů na doklady způsobených dočasnými výpadky sítě. el. proudů aj. poruch zápisů do úložiště dat.
2. PÚ - účetnictví (podvojné) - výpisy - nový výpis nákladů a výnosů po jednotlivých účtech rozdělený do 12 měsíců od počátečního data.
3. Autoservis:
  • Do zakázky doplněno schvalovací číslo leasingové společnosti nebo likvidačního protokolu pojišťovny včetně jeho tisku na zakázkový list.
  • Volitelný tisk data a času předání vozidla zákazníkovi na zakázkový list.
  • V evidenci opravovaných vozidel na kartu vozidla doplněny údaje o poslední výměně motorového oleje - datum, stav km, značka a druh oleje.

účetní software - rozdíly v. 2.81 od 2.80

k 5.3.2018

Faktury - doplněna volba v menu a s ní spojené funkce pro opakované - pravidelně se opakující pohledávky. Podobné, jako pro závazky. Tj.
  • nastavení ke komu, v jaké výši, v jakých termínech a s jakými daty se mají zakládat, včetně záznamů DPH, popř. zaúčtování
  • funkce pro jejich automatické vygenerování k zadanému datu
  • automatické spuštění jejich vygenerování při startu programu
DE - daňová evidence - předběžný výpočet daně a pojištění doplněn o nastavení a tisk přehledu odvodů - daně a pojištění za zpracovávaný rok a záloh na následující, včetně čísel účtů, variabilních symbolů, termínů a poznámek. Pod tento soupis je možné doplnit delší průvodní text. Vhodné především pro účetní firmy předávající tyto informace svým klientům.

účetní software - rozdíly v. 2.80 od 2.76

k 5.1.2018

1. Obecné - volitelný tisk čísla dokladu i ve formě čárového kódu na fakturách, dodacích listech, zákázkových listech, nabídkách, poptávkách a objednávkách.
2. Faktury vydané - volitelný tisk DUZP i na dobropisech (opravných daňových dokladech).
3. Mzdy:
  • Výpočet daně a daňového zvýhodnění (roční vyúčtování daně) u jednotlivých pracovníků upraveno dle změn legislativy v roce 2017 zpětně platných včetně nového tiskopisu.
  • Evidence neschopenek a výstup přílohy k žádosti o nemocenské dávky - rozšíření o otcovskou poporodní péči a další změny dle nového formuláře Přílohy k žádosti včetně úprav xml výstupu pro elektronické podání.
  • Upraveny tiskopisy Potvrzení dle nových vzorů:
    • POTVRZENÍ zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění
    • POTVRZENÍ o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, sražených zálohách na daň ... za období 2018
    • POTVRZENÍ o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a o sražené dani vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně ... za období 2018
4. EET - volitelné nastavení, zda odesílat i účtenky placené kartou a zda na účtenkách tisknout DIČ.
5. DE - daňová evidence:
  • Předběžný výpočet daně z příjmu a výstup přiznání k dani z příjmu FO za r.2017 - doplněna možnost volby využití nižšího limitu max.výdajů při uplatnění výdajů procentem z příjmů a tím využití slevy na manželku a daňového zvýhodnění na děti, přepracován xml výstup dle nových formátů pro el. podání nebo tisk.
  • Upraven xml výstup pro podání přehledu OSVČ pro ČSSZ za r.2017 - el. podání "Přehledu ... " nebo tisk přes ePortál ČSSZ.
  • Tisk přehledů pro OSVČ za r.2017 pro zdravotní pojišťovny. K datu uvolnění této verze VoZP a ZPŠ jej ještě nezveřejnily.

účetní software - rozdíly v. 2.76 od 2.75

k 4.12.2017

1. Kurzy měn - úprava automatického doplňování kurzů měn na doklady z kurzovního lístku ČNB.
2. Zakázky:
  • Doplněna možnost vyúčtování a ukončení zakázky na účtenku - prodejku.
  • Výstup efektivnosti zakázek do tabulky s možností exportu do Excelu.
3. Mzdy - doplněny hodnoty pro rok 2018.
4. DPH - promítání změny DIČ dodavatele - odběratele do záznamů DPH i v uzavřeném období - řešení chyb na kontrolním hlášení z uzavřeného období.
5. DE - daňová evidence:
  • V okně pro záznam do deníku příjmů a výdajů doplněna možnost výběru dodavatele - odběratele z adresáře firem před záznamem DPH, tj. přesunuta z tisku pokladního dokladu.
  • V okně se seznamem záznamů v deníku příjmů a výdajů doplněna možnost přidat si sloupec zobrazující název dodavatele-odběratele (z přiřazených faktur, účtenek a pokladních dokladů).
  • V předběžném výpočtu daně a pojištění doplněny hodnoty pro vyúčtování za rok 2017 a záloh na rok 2018.

účetní software - rozdíly v. 2.75 od 2.74

k 11.10.2017

1. Obecné - rozšíření možností uživatelského nastavení oken dokladů s řádky - faktura, dodací list, zakázka, nabídka, poptávka, objednávka, přijatá účtenka:
  • Změnou jejich velikosti (tažením za okraj) nad výchozí, se automaticky zvětšuje i oblast s řádky tohoto dokladu, prvky pod tímto oknem (obvykle celkový součet řádků) se drží spodního okraje okna a odsouvají se automaticky dolů.
  • Změněnou velikost okna lze uložit včetně vlastního uspořádání pořadí a šířky sloupců řádků dokladu.
  • Sloupce řádků si lze obarvit (pozadí nebo písmo), upravit texty jejich nadpisů, popřípadě doplnit o další, standardně nezobrazované údaje.
  • Možnost uživatelského nastavení typu a velikosti písma pro řádky dokladů.
  • Vyvolání těchto možností voleb lokální nabídkou (pravým tlačítkem myši) nad řádky jakéhokoliv dokladu nebo speciálním novým tlačítkem.
2. Zásoby - volitelné nastavení, zda při předání ze skladu na sklad na přijímací skladové kartě změnit poslední cenu nákupní podle vydávajícího skladu a tím popřípadě na ni přepočítat prodejní ceny.
3. DPH - úpravy v záznamu DPH k platbě zálohy v cizí měně a tisk daňového dokladu k platbě zálohy v cizí měně.

účetní software - rozdíly v. 2.74 od 2.73

k 10.7.2017

1. Adresář firem:
  • Import (načtení - nahrání) adresáře z xls souboru - z sloupců xls tabulky uspořádaných dle zobrazované definice (popisu) jejich struktury v AdmWin nebo úpravou této definice v AdmWin. Vhodné nejen pro počáteční importy. Lze importovat kdykoliv, popřípadě jen provést aktualizaci - vyplněnými údaji v xls tabulce se přepíší údaje v AdmWin u již evidovaných firem.
  • Tisk adres na tiskopis poštovního podacího lístku přepracován do novějšího tiskopisu České pošty č. T11-036A (03-11).
2. Zásoby - změny skladových karet - import skladových karet z xls souboru. Podobně jako u adresáře firem - nastavitelná struktura sloupců údajů, které se budou importovat. Lze importovat jak nové skladové karty včetně množství na skladě (pro počáteční importy dat), tak i jen provádět aktualizace u již evidovaných skladových karet jen údaji, které jsou ve sloupcích xls vyplněny. Tím je dána možnost hromadné aktualizace cen - tzv."nahrání" ceníků z jiných zdrojů.
3. Faktury - přijaté i vydané:
  • K exportu seznamu faktur do Excel doplněn samostatný export do xls v pevně definované popsané struktuře včetně záznamů DPH (rekapitulace DPH) nebo ve formátu ISDOC přímo ze seznamu faktur.
  • Import faktur z xls souboru - podobně jako u adresáře nebo zásob si lze uživatelsky nastavit sloupce, které se budou importovat včetně rekapitulace DPH, ze které se vytvoří záznamy DPH do záznamní povinnosti k DPH. Lze importovat jen ještě neevidované faktury. Vhodné nejen pro počáteční stav, ale jako průběžné přenosy s jinými systémy, např. e-shopů.
  • Import faktur dodaných elektronicky ve formátu ISDOC.
4. Daňový doklad k přijaté platbě (záloze) - volitelně lze na něj tisknout logo popř. razítko a podpis stejně jako na jiné doklady.

účetní software - rozdíly v. 2.73 od 2.72

k 20.6.2017

1. Obecné:
  • Vyřešeno zobrazování neúplného data po instalaci Windows 10 Creators Update za cenu mnoha grafických úprav v programu, byť už i Microsoft připravuje opravný balíček.
  • Možnost vypnutí vizuálních stylů aplikujících uživatelské nastavení zobrazování oken a jejich ovládacích prvků ve Windows.
2. Faktury vydané - výstup ve formátu ISDOC.
3. DPH:
  • Rozšíření číselníku kódů pro přenesenou daňovou povinnost dle zákona 170/2017 Sb. a nových pokynů ke kontrolnímu hlášení.
  • Doplněna možnost uživatelského nastavení číselníku kódů přenesené daňové povinnosti.
4. Mzdy - zvýšení daňového zvýhodnění na druhé dítě na 19 404 Kč, na třetí a každé další vyživované dítě na 24 204 Kč ročně promítnuto do měsíčních hodnot pro mzdy 2017.
5. DE - daňová evidence - úpravy ve výpočtu daně z příjmu dle zákona 170/2017 Sb.:
  • Zvýšení daňového zvýhodnění na druhé dítě na 19 404 Kč, na třetí a každé další vyživované dítě na 24 204 Kč pro r.2017.
  • Snížení stropu výdajů při použití paušálních výdajů procentem z příjmů.
  • Možnost využít slevu na manželku a daňové zvýhodnění i při použití paušálních výdajů procentem z příjmů - při snížených stropech výdajů již i v r.2017.
  • Do rozhodujících příjmů pro nárok na daňový bonus ve vztahu k 6 násobku min.mzdy se započítávají jen příjmy dle §6 ze závislé činnosti a §7 podnikání.

účetní software - rozdíly v. 2.72 od 2.71

k 13.4.2017

1. Požadavky zákazníka - nastavení výchozího zaškrtnutí dodržení prodejní ceny při záznamu nového požadavku ze strany zakázek, adresáře firem a zásob. Přijaté objednávky z e-shopu nebo vytvořené z nabídky mají vždy zaškrtnuto.
2. Zásoby - prodejky (účtenky) - v zadávacím okně nové prodejky v režimu:
  • Výdeje skladových položek čárovým kódem možnost dočasně přehodit na zadání nové položky přímo ručně zadaným číslem skladové karty.
  • Zápisu položek kusy x cena je možné po nastavení zadat i název položky - textový popis.
3. Mzdy:
  • Neschopenky - číslo rozhodnutí o dočasné prac.neschopnosti rozšířeno na 20 znaků.
  • Nové tiskopisy potvrzení o zdanitelných příjmech pro zálohovou i srážkovou daň dle vzorů MFin pro rok 2017 při současné existenci stejnojmenných za r.2016.
4. Autoservis:
  • Evidence opravovaných aut rozšířena o údaje o zimních a letních pneumatikách (značka, rozměr, disk, rok výroby, datum montáže na auto) se zápisem do evidence uskladněných pneumatik, a dále o jméno, telefon a e-mail na řidiče nebo toho, kdo se o auto stará za zákazníka, který má více aut.
  • Evidence uskladněných pneumatik rozšířena o cenové údaje pro vyúčtování uskladnění s výpočtem za každý den uskladnění a o údaje označující přesné místo jejich uskladnění (řada, regál, buňka).
  • Tomu upraven tisk předacího protokolu o uskladnění a možnost nastavení jeho tisku na papír formátu A4 nebo A5.
  • Tlačítkem lze provést zápis vyúčtování uskladnění z evidence uskladněných pneumatik na zakázku nebo prodejku.

účetní software - rozdíly v. 2.71 od 2.70

k 23.2.2017

1. Adresář firem - doplněna kontrola přístupu k zobrazení i výpisů nákupů a prodejů.
2. Zakázky - uživatelské barvení zakázek v jejich seznamu dle stavu rozpracovanosti.
3. Zásoby:
  • Volitelné potlačení zobrazení storen v zobrazení pohybů skladové karty.
  • Výpisy - analýzy prodejnosti - možnost výstupu do tabulky s exportem do MS Excel.
  • Prodejky (účtenky) - v přehledu doplněn sloupec s číslem pokladny, výběr (filtr) na zadanou pokladnu, součtování (sumace) za nastavený výběr prodejek.
  • Prodejky (účtenky) - volitelný tisk textového označení - adresy provozovny.
4. Tisk faktur - vedle QR Platba možnost tisku QR kódu QR Platba + Faktura.
5. Zálohování - přenos dat - z přenosu dat vyjmuto nastavení EET - to je pouze součástí zálohy.

účetní software - rozdíly v. 2.70 od 2.66

k 6.1.2017

1. Faktury:
  • V nastavení forem úhrady doplněny sloupce pro označení formy úhrady v němčině a angličtině, které se použijí při tisku v příslušné jazykové mutaci tisku faktury.
  • Procento penalizace (denní úrok z prodlení) rozšířen na 7 desetinných míst s promítnutím až do tisku a archivu upomínkového a penalizačního dopisu.
2. Nabídky a poptávky - tištěný název rozšířen na 35 znaků.
3. Zásoby - výdej dle nabídky - do zadání skladových položek pro výdej se zapíší skladové položky z vybrané nabídky, které jsou skladem, v ceně a množství z nabídky.
4. DPH:
  • Rozšíření přenesené daňové povinnosti o další skupinu plnění - 21 - poskytování elektronických komunikací.
  • Ověření spolehlivosti plátce DPH - dle pokynů GFŘ přepracováno na šifrovanou komunikaci (https) se servery FÚ.
5. Mzdy:
  • Nové hodnoty pro mzdy na rok 2017.
  • Roční výpočet daně a daňového zvýhodnění u daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti - roční vyúčtování daně z příjmu u pracovníka za 2016.
  • Tisk ročního výpočtu daně přepracován dle formátu tiskopisu 25 5460/1 MFin 5460/1 - vzor č. 21.
6. DE - daňová evidence:
  • Předběžný výpočet daně z příjmu a výstup přiznání k dani z příjmu FO za r.2016 - doplněna sleva na dani na EET, přepracován xml výstup dle nových formátů pro el. podání nebo tisk.
  • Výpočet sociálního pojištění OSVČ za r.2016 s výstupem v xml pro el. podání "Přehledu..." nebo tisk přes ePortál ČSSZ. Dle informací z ČSSZ bude provozně nasazen nejdříve k 1.2.2016.
  • Výpočet zdravotního pojištění OSVČ za r.2016 a tisk "Přehledu OSVČ za rok 2016" pro většinu zdravotních pojišťoven.
7. PU - účetnictví - do přednastavených výkazů výsledovky a rozvahy doplněna čísla řádků těchto výkazů v EPO2 pro jejich přenos do příloh k přiznání k dani z příjmu PO za r.2016.

účetní software - rozdíly v. 2.66 od 2.65

k 9.12.2016

EET - elektronická evidence tržeb:
  • nastavení údajů pro zasílání do EET: - odkdy, provoz, pokladní místo, certifikát, ověřovací mód, zjednodušený režim, výchozí nastavení pro odesílání pokladních příjmových dokladů/stvrzenek, zda při startu zkusit automaticky odeslat účtenky, které se nepodařilo odeslat z důvodu nefunkčního připojení na internet nebo nedostupnosti serveru správce daně.
  • prodejky za hotové (vystavené účtenky) - podléhají EET - elektronická evidence tržeb - vždy od data z nastavení EET a jsou odesílány ihned při svém ukončení včetně storen (zrušení prodejky).
  • prodejky za hotové (vystavené účtenky) - tisk údajů o účtence: fiskální identifikační kód (FIK), DIČ - i u neplátců DPH, označení provozovny, označení pokladního zařízení, pořadové číslo účtenky, datum a čas přijetí tržby, bezpečnostní kód poplatníka (BKP), údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu.
  • formy úhrad faktur - určení, které formy úhrad (v hotovosti, kartou) podléhají EET.
  • vydané faktury - seznam - doplnění sloupce s poř.číslem odeslání do EET, výběr faktur ze seznamu doplněn o možnost výběru na faktury do EET odeslané a neodeslané.
  • vydané faktury - tisk - v případě, že faktura podléhá EET, tisk údajů o účtence: fiskální identifikační kód (FIK), DIČ - i u neplátců DPH, označení provozovny, označení pokladního zařízení, datum a čas přijetí tržby, bezpečnostní kód poplatníka (BKP), údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu.
  • vydané faktury - opravy - u faktur, které byly odeslány EET, jsou omezeny - není možné změnit částky, formu úhrady, řádky včetně záznamů DPH, zrušit (vymazat) fakturu.
  • pokladní příjmové doklady a stvrzenky - seznam - doplnění sloupce s poř.číslem odeslání do EET, výběr dokladů ze seznamu doplněn o možnost výběru na do EET odeslané a neodeslané.
  • pokladní příjmové doklady a stvrzenky - jednotlivé - doplněno zaškrtávací pole určující, zda doklad odeslat do EET - jde-li o úhradu vydané faktury, která nebyla do EET odeslána, bude ve výchozím stavu zaškrtnuto, jinak dle nastavení.
  • pokladní příjmové doklady a stvrzenky - tisk - v případě, že doklad podléhá EET, budou na ní vytištěny údaje o do EET odeslané účtence stejné, jako v případě u faktur nebo prodejek.
  • pokladní příjmové doklady a stvrzenky - opravy těch, které podlehly EET, budou omezeny - nebude možné změnit částky, záznamy DPH, zrušit (vymazat) doklad.
  • odeslání účtenek do systému EET správce daně a přijetí potvrzení s FIK - fiskálním kódem nebo chybové zprávy, proč bylo přijetí do EET odmítnuto.
  • samostatný přehled o odesílání do EET s identifikačními údaji jednotlivých odesílaných zpráv, úspěšnost odeslání - zda byla zpráva přijata systémem EET správce daně, vrácený FIK - fiskální kód nebo identifikace chyby, proč nebyla zpráva o tržbě přijata, možnost opakovaného odesílání zpráv jednotlivě nebo hromadně po případném výpadku připojení k internetu, možnost výběrů odesílaných zpráv o tržbách do EET dle období, z jakých dokladů přišly, stavu úspěšnosti odeslání, součet nebo výpis těchto vybraných odeslání do EET.
  • doplnění kontrol přístupu uživatelů k novým funkcím - k nastavení EET a přehledu odesílaných záznamů o tržbách.
Upozornění! EET - elektronická evidence tržeb neběží na Windows XP! Je funkční až od Windows Vista a Windows 7.

účetní software - rozdíly v. 2.65 od 2.64

k 14.9.2016

1. DPH:
  • Zapracován nový tiskopis přiznání k DPH 25 5401 MFin 5401 - vzor č.20.
  • V okně pro vytvoření přiznání k DPH doplněn výběr hlavní hospodářské činnosti z číselníku cz-nace s automatickým doplněním jeho kódu pro elektronické podání.
2. Faktury - výpisy - volitelné, zda rozhodným pro zařazení do vypisovaného období je datum plnění nebo datum vystavení faktury. Do většiny výpisů doplněn sloupec s datem vystavení vedle data plnění nebo se dle této volby mění datum vypisované faktury.
3. Použití ceníku prací - doplněna možnost jeho redukce a zadání množství a cen dle vybrané nabídky. Je-li na zpracovávanou firmu jen jedna, nemusí se ani vybírat.
4. Mzdy:
  • Volitelné nastavení, zda náhradu mzdy za nemoc počítat i za dny svátků připadajících na pracovní dny u pracovníků, u nichž je nastaveno nepočítat náhradu mzdy za svátky.
  • Srážky z mezd - u zákonných pohledávek a exekucí doplněno, kolik bylo již splaceno u předchozích zaměstnavatelů nebo před zahájením zpracování mezd v tomto účetním software, s automatickým dopočtem kolik bylo splaceno z evidovancýh mezd, kolik celkem a kolik zbývá doplatit. V souvislosti s tím upravena i příprava a tisk zápočtového listu.
  • Přepracováno zadání hromadného oznámení změn zdravotní pojišťovně do uživatelsky jednoduššího a rychlejšího.
5. Evidence korespondence - do záhlaví doplněn údaj o celkové částce bez DPH, výběr z neukončených zakázek, kterých se dopis týká. Do přehledu korespondence doplněn sloupec s částkou bez DPH a sloupec s číslem zakázky, do nástrojové lišty tlačítko pro sumaci celkových částek a částek bez DPH v nastaveném výběru korespondence. Do výběru (filtru) doplněn výběr korespondence na zadanou zakázku.
6. Účetnictví (podvojné) - dlouhodobý majetek - plán účetních odpisů ovládán standardní zkrácenou nástrojovou lištou včetně tisku a exportu do MS Excel.

účetní software - rozdíly v. 2.64 od 2.63

k 26.7.2016

1. Obecné - ve všech evidencích zvětšení rozsahu údajů:
  • číslo daňového dokladu z 20 znaků na 30.
  • číslo účetního dokladu z 10 znaků na 12 (2 znaky prefix + 10 ciferné číslo. Dle toho také změněno nastavení číselných řad a jejich použití v dokladech.
  • úvodní řádky faktur, zakázek, objednávek, nabídek a poptávek z 70 znaků na 100 - jak v jejich nastavení, tak na konkrétních dokladech.
2. Tisk adresy - doplněn o volitelný výstup do souboru formátu csv jak z adresáře firem, tak z tisku faktury.
3. Faktury - nastavení počtu dnů splatnosti přesunuto do nastavení forem úhrady k jednotlivým formám úhrady.
4. Mzdy - nový formulář "Příloha k žádosti o dávku" - MEMPRI16.

účetní software - rozdíly v. 2.63 od 2.62

k 17.3.2016

1. Faktury - nastavení pravidelných závazků doplněno o volbu:
  • zda je zakládat jako "obchodní" nebo nikoliv - pro následné výběry a výpisy závazků.
  • s jakým datem vystavení - k datu založení pravidelného závazku nebo začátku vytváření těchto závazků.
2. DPH:
  • V ostatních daňových dokladech (mimo faktury, účtenky, pokladnu) vyčleněno samostatně Duzp.
  • Doplněn nový kontrolní výpis dokladů zúčtovaných do zadaného období, ale s Duzp v jiném období.
  • V nastavení fakturace volba, zda do záznamů DPH na fakturách přijatých nabízet do data uplatnění nároku na odpočet datum vystavení nebo datum plnění z hlavičky faktury.
3. Účetnictví (podvojné) - uživatelsky v čase zvolitelné nastavení výsledovky a rozvahy pro r.2016 - popis nastavení účetnictví na rok 2016.

účetní software - rozdíly v. 2.62 od 2.61

k 3.3.2016

1. Adresář firem - promítnutí změny názvu dodavatele na skladové karty.
2. Tisk faktur:
  • Tisk faktur v angličtině a němčině přepracován do grafické podoby shodné s českou včetně všech nastavitelných úprav vzhledu.
  • Doplněn tisk ve slovenštině s nastavitelným formátováním jako české a popř. vystavované slovenským subjektem.
3. Zásoby - náhrady - zobrazování aktuálních cen možných náhrad k nahrazované položce - druh a úroveň ceny dle zpracování, z kterého je zobrazení náhrad vyvoláno.
4. DPH - výpisy:
  • Volitelný rozpis bodů A.5 a B.3 Kontrolního hlášení na jednotlivé doklady.
  • Volitelné vyloučení pokladních dokladů vzniklých automatickým zaúčtováním prodejek nebo jízd z kontroly úplnosti záznamů DPH na dokladech.
5. Účetnictví (podvojné):
  • Do nastavení doplněna volba, zda zaúčtování faktur nabízet k datu vystavení nebo k datu plnění.
  • K účetním dokladům doplněn poznámkový blok vyvolatelný i ze zpracování banky a pokladny.
  • Aktualizovaná xml struktura pro přenesení výsledovky a rozvahy na EPO v přiznání k dani z příjmu právnických osob za r.2015.

účetní software - rozdíly v. 2.61 od 2.60

k 5.2.2016

1. DPH - seznamy přijatých faktur, účtenek, pokladních dokladů v PU:
  • Doplněny sloupce s evidenčním číslem daňového dokladu a datem zúčtování/uplatnění nároku na odpočet ze záznamů DPH na těchto dokladech.
  • Vyhledávání (pod lupou v nástrojové liště) doplněno o vyhledání dokladu se zadaným evid.číslem daňového dokladu.
  • Pozn. Pro pokladnu DE i PU již bylo dříve možné vyhledávání dokladů zadaného evidenčního čísla daňového dokladu pod "Pomocné" - "Záznamy DPH z pokladny".
2. Mzdy:
  • Nový xml formát (datová věta) pro el. podání "Přehledu o výši pojistného" na ČSSZ.
  • Nový tiskopis "Žádost o poukázání chybějící částky vyplacené plátcem na měsíčních daňových bonusech" MFin 5241 - vzor č.10.
  • Nový tiskopis "Potvrzení o zdanitelných příjmech..." MFin 5460 vzor č.24 pro zálohovou daň z příjmu a MFin 5460/A-3 pro srážkovou daň pro rok 2016 při zachování stejnojmenných i pro rok 2015.
3. Faktury - tisk dopisů k odsouhlasení nevyrovnaných závazků/pohledávek k zadanému datu doplněn o možnost tisku jen na vybraného dodavatele/odběratele.
4. Zásoby - v nastavení tisku prodejek doplněna možnost potlačení tisku SKP položek při tisku na A4.

účetní software - rozdíly v. 2.60 od 2.57

k 8.1.2016

1. DPH - kontrolní hlášení:
  • Do záznamů DPH za přijatá nebo uskutečněná plnění na dokladech s vyplněným DIČ dodavatele/odběratele a hodnotou včetně daně pod 10 000 doplněno zaškrtávací pole pro zahrnutí i tohoto záznamu DPH do dokladů vypisovaných na kontrolní hlášení jednotlivě, tj. části B.2 nebo A.4, pro případy, které by systém automaticky zařadil do kumulativních, typickým případem jsou měsíční platby záloh na energie, pokud jsou zapisovány jednotlivě každý měsíc samostatně.
  • V nastavení pravidelně opakovaných závazků doplněno do oblasti pro automatické generování záznamů DPH číslo daňového dokladu, se kterým se mají vytvářet, a zaškrtávátko pro měsíční platby nižší 10 000, že pocházejí z daňového dokladu, který je na celkovou částku vyšší než 10 000. Typicky pro splátkové a platební kalendáře.
  • Číslo daňového dokladu v záznamech DPH rozšířeno na 20 znaků.
  • Rozšíření režimu přenesené daňové povinnosti dle § 92f od 1.2.2016 o další kódy plnění.
2. Mzdy:
  • Nové hodnoty pro mzdy na rok 2016.
  • Roční výpočet daně a daňového zvýhodnění u daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti - roční vyúčtování daně z příjmu u pracovníka za 2015.
  • Tisk ročního výpočtu daně přepracován dle formátu tiskopisu 25 5460/1 MFin 5460/1 - vzor č. 20.
  • Ukončení důchodového spoření (II. pilíře důchodového systému) - dle zpracovávaného období mezd. Pro mzdy od 2016 se nepočítá a neodvádí.
  • Nový "Přehled o výši pojistného" pro ČSSZ pro r.2016 včetně nového xml formátu pro el. podání za současné existence stejnojmenného pro r.2015.
3. Daňová evidence:
  • Předběžný výpočet daně z příjmu a výstup přiznání k dani z příjmu FO za r.2015 - změněna evidence dětí a výpočet daňového zvýhodnění na děti, přepracován xml výstup dle nových formátů pro el. podání nebo tisk.
  • Výpočet sociálního pojištění OSVČ za r.2015 s výstupem v xml pro el. podání "Přehledu..." nebo tisk přes ePortál ČSSZ. Dle informací z ČSSZ bude ale provozně nasazen nejdříve k 1.2.2016.
  • Výpočet zdravotního pojištění OSVČ za r.2015 a tisk "Přehledu OSVČ za rok 2015" pro většinu zdravotních pojišťoven.

účetní software - rozdíly v. 2.57 od 2.56

k 5.12.2015

DPH - kontrolní hlášení:
  • Do výpisů DPH doplněn bod "Kontrolní hlášení", který vytvoří předepsaný xml soubor, který se načte na daňový portál finanční správy ke kontrolám a podání.
  • V záznamu DPH u přijatých plnění doplněna možnost označení případů, kdy se snižuje poměrně nárok na odpočet dle § 75 ZDPH - přijaté plnění nebylo celé použito pro vlastní ekonomickou činnost, jak je nově požadováno na kontrolním hlášení.
  • V záznamu DPH u uskutečněných plnění doplněna možnost rozlišení běžných plnění a plnění dle § 89 ZDPH (zvláštní režim pro cestovní službu) a § 90 ZDPH (zvláštní režim pro použité zboží) pro zákazníky, kteří jsou podnikateli, jak je nově požadováno na kontrolním hlášení.
  • V záznamu DPH na přijatých fakturách zpřístupněn údaj "Číslo daňového dokladu" (shodně s pokladními doklady), je-li odlišné od čísla faktury.
  • Přenesená daňová povinnost - od 1.1.2016 je zrušeno podávání "Výpisu z evidence pro účely daně z přidané hodnoty podle § 92a zákona o DPH", protože jsou samostatně vykazována na "Kontrolní hlášení" zkráceně bez množství a měrných jednotek. Z toho důvodu zjednodušen i záznam DPH při zachování původního zpracování pro přechodné období a pro případy oprav a dodatečných přiznání za roky nižší 2016.
Poznámka pro stávající uživatele. Prozatím si ještě novou verzi neobjednávejte. Kontrolní hlášení je v účetním software AdmWin zpracováno dle informací a technických náležitostí vydaných Finanční správou s označením "předběžné" a mohou tedy být ještě změněny. Dále v této verzi ještě nejsou zahrnuty všechny legislativní změny pro rok 2016 a změny podávaných přehledů, především v oblasti zpracování mezd a u DE nejsou přehledy pro sociální a zdravotní pojištění, které ještě nebyly příslušnými úřady zveřejněny. Kontrolní hlášení za 1/2016 bude korektně sestaveno i ze záznamů DPH pořízených v nižší verzi, kromě případů uvedených v předchozích odrážkách. Tyto jsou zřídkavé a lze je zpětně do existujících záznamů DPH doplnit.

účetní software - rozdíly v. 2.56 od 2.55

k 16.11.2015

1. Všeobecné - přechod na nejmodernější nové vývojové prostředí pro účetní software pro jeho spolehlivý provoz pod windows, optimálnější pro win 10.
2. Mzdy - nový tiskopis Příloha k žádosti o nemocenské dávky.
3. Daňová evidence (DE) - nové hodnoty pro výpočet sociálního a zdravotního pojištění OSVČ pro přehledy za rok 2015 a stanovení záloh na rok 2016.

účetní software - rozdíly v. 2.55 od 2.54

k 14.8.2015

1. Zakázky - nastavení zakázkového listu - volitelné potlačení tisku součtovaných řádků spotřeby na zakázku vyjde-li součet množství nulový.
2. Objednávky - pořadové číslování položek (řádků objednávky) s jejich možnou ruční změnou a tím měnit pořadí řádků na objednávce, vkládání řádků mezi již zapsané.
3. Faktury:
  • Nastavení tisku faktur - volitelný tisk hmotnosti na řádky skladových položek a součet hmotnosti celkem.
  • Výpisy nad seznamy faktur doplněny o 2 nové - jen opis seznamu s vlastním volitelným uspořádáním sloupců a výpis s fakturovanou z hodnotou bez DPH rozdělenou na materiál, práci a ostatní (nakoupené služby a pod.).
4. Zásoby:
  • Základní výpis - volitelné potlačení tisku řádků s nulovým množstvím skladem i ve výpise ke zpětnému datu.
  • Prodejky - doplněn tisk tel.čísla na odběratele (je-li zadán) na prodejku formátu A4.
  • Prodejky - přehled - výběr rozšířen o možnost výběru prodejek na zadaného odběratele.
5. Tisk pokladních dokladů včetně stvrzenek - doplněn o možnost tisku razítka a podpisu (stejně jako u faktur vydaných).
6. Účetnictví (PU):
  • Výpisy - nový výpis evidovaných účetních záznamů z dokladů na zadanou firmu, popřípadě konkrétní účet.
  • Vlastní jetí roční uzávěrky - lze ukončit po přeúčtování na uzávěrkové účty a otevření nového období před odstraněním záznamů za uzavírané období pro případy, kdy není výmaz evidencí předchozích období požadován nebo není uzavírané období ještě plně dokončené a je již zapotřebí předkládat výsledky hospodaření v běžném roce.

účetní software - rozdíly v. 2.56 od 2.55

k 16.11.2015

1. Všeobecné - přechod na nejmodernější nové vývojové prostředí pro účetní software pro jeho spolehlivý provoz pod windows, optimálnější pro win 10.
2. Mzdy - nový tiskopis Příloha k žádosti o nemocenské dávky.
3. Daňová evidence (DE) - nové hodnoty pro výpočet sociálního a zdravotního pojištění OSVČ pro přehledy za rok 2015 a stanovení záloh na rok 2016.

účetní software - rozdíly v. 2.55 od 2.54

k 14.8.2015

1. Zakázky - nastavení zakázkového listu - volitelné potlačení tisku součtovaných řádků spotřeby na zakázku vyjde-li součet množství nulový.
2. Objednávky - pořadové číslování položek (řádků objednávky) s jejich možnou ruční změnou a tím měnit pořadí řádků na objednávce, vkládání řádků mezi již zapsané.
3. Faktury:
  • Nastavení tisku faktur - volitelný tisk hmotnosti na řádky skladových položek a součet hmotnosti celkem.
  • Výpisy nad seznamy faktur doplněny o 2 nové - jen opis seznamu s vlastním volitelným uspořádáním sloupců a výpis s fakturovanou z hodnotou bez DPH rozdělenou na materiál, práci a ostatní (nakoupené služby a pod.).
4. Zásoby:
  • Základní výpis - volitelné potlačení tisku řádků s nulovým množstvím skladem i ve výpise ke zpětnému datu.
  • Prodejky - doplněn tisk tel.čísla na odběratele (je-li zadán) na prodejku formátu A4.
  • Prodejky - přehled - výběr rozšířen o možnost výběru prodejek na zadaného odběratele.
5. Tisk pokladních dokladů včetně stvrzenek - doplněn o možnost tisku razítka a podpisu (stejně jako u faktur vydaných).
6. Účetnictví (PU):
  • Výpisy - nový výpis evidovaných účetních záznamů z dokladů na zadanou firmu, popřípadě konkrétní účet.
  • Vlastní jetí roční uzávěrky - lze ukončit po přeúčtování na uzávěrkové účty a otevření nového období před odstraněním záznamů za uzavírané období pro případy, kdy není výmaz evidencí předchozích období požadován nebo není uzavírané období ještě plně dokončené a je již zapotřebí předkládat výsledky hospodaření v běžném roce.

účetní software - rozdíly v. 2.54 od 2.53

k 29.4.2015

1. DPH - rozšíření režimu přenesené daňové povinnosti dle §92f ZDPH, jeho přílohy č.6 a vládního nažízení č. 361/2014 Sb., ze dne 22.12.2014.
2. Zakázky - doplněna možnost současného zobrazování nákladových i prodejních cen u spotřebovaných položek na zakázky.
3. Faktury:
  • Volitelně nastavitelný výběr pro závazky i pohledávky dle splatnosti, příkazy k úhradě, upomínky a penále jen na formu úhrady "přev.příkazem".
  • Upraveno zadání upomínek - naposledy použitý bankovní účet se nabídne při vytváření další nové upomínky.
  • Nastavení upomínek doplněno o počet dnů pro výpočet data (splatnosti) poslední možnosti k úhradě od data vystavení upomínky.
  • Nastavení penalizačního dopisu doplněno o počet dnů pro výpočet data splatnosti úrokového zatížení od data vystavení.
  • Fakturace dodacích listů - při jejich nesoučtování uvedeno u každého dodacího listu číslo objednávky, dle které byl dodací list vystaven.
4. Zásoby - příjemky - volitelné nastavení, zda na příjemkách zobrazovat a tisknout ceny pořízení nebo prodejní nebo cenu neuvádět vůbec.

účetní software - rozdíly v. 2.53 od 2.52

k 24.3.2015

1. DPH - zvláštní režim jednoho správního místa (tzv. Mini One Stop Shop - MOSS):
  • Rozšíření záznamů DPH o volbu zvláštního režimu MOSS a k tomu přináležející zadání sazby daně a kódu členského státu EU.
  • Úprava přiznání k DPH a stávajících výpisů o tento zvláštní režim (do osvobozených plnění s nárokem na odpočet).
  • Výpisy DPH rozšířeny o výpis plnění v zvláštním režimu MOSS v členění požadovaném pro přiznání v tomto režimu, přepočtem kurzem ECB a popřípadě výstupem přiznání v xml.
2. Účetnictví - výkazy zisků a ztrát (výsledovka) a bilance (rozvaha):
  • Úpravy nastavení pro podnikatele dle vyhl.500/2002 sb. i vyhl 504/2002 sb. dle legislativy 2014 - 2015 s možností hromadného doplnění odpovídajících čísel řádků v aplikaci EPO2 pro přiznání k dani z příjmu právnických osob.
  • Upraven výpočet a formát výstupu výsledovky pro neziskové organizace dle vyhl 504/2002 sb..
  • Výstup přiznání k dani z příjmu právnických osob za 2014 v el.formátu pro nahrání do aplikace EPO2 na portále daňové správy včetně výkazů výsledovky a rozvahy, jak pro podnikatele dle vyhl.500/2002 sb. tak i pro neziskové organizace dle vyhl. 504/2002 sb..

účetní software - rozdíly v. 2.52 od 2.51

k 25.2.2015

1. Zásoby - prodejky:
  • V nastavení doplněna možnost tisknout k prodejce i současně výdejku pro ze skladu vydávajícího zboží zaplacené na pokladně.
  • Přepracováno celé zpracování prodejek při nastavení cen včetně DPH - každá prodejka má vlastní záznam DPH tištěný na prodejce a vstupující přímo do záznamní povinnosti k DPH (nikoliv až hromadně při zaúčtování).
  • Možnost přiřazení pokladny - pokladního místa dle přihlášeného prodejce s možností přímo při vystavovaní nové prodejky se znovu přihlásit na jiného.
2. Mzdy - od této verze je daňové zvýhodnění na děti počítáno jednoznačně jen dle nastavení v evidenci dětí.

účetní software - rozdíly v. 2.51 od 2.50

k 28.1.2015

1. Mzdy:
  • Nový tiskopis pro ČSSZ - "Přehled o výši pojistného" pro r.2015 za současné existence stejnojmenného pro r.2014.
  • Evidence dětí upravena o určení, v jaké výši se pro něj uplatňuje daňové zvýhodnění a od kdy.
  • Doplněn tisk nového tiskopisu "Potvrzení zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění" z karty zaměstnance.
  • Nový tiskopis "Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, sražených zálohách na daň…" pro rok 2015 MFin 5460 - vzor č. 23 při současné existenci vzoru pro r.2014.
  • V zaúčtování možnost automatického převodu neuplatněné části záporného odvodu daně do následujícího období s možností ruční modifikace v hodnotách pro mzdy a vyjádřením této skutečnosti v měsíční rekapitulaci z mezd.
2. Daňová evidence - do předběžného výpočtu daně a pojištění dopracovány výstupy “Přehledu o příjmech a výdajích za rok 2014“ – pro zdravotní pojišťovny, které umožňují interaktivní doplnění tohoto přehledu ve formátu pdf.
3. Účetnictví:
  • Předkontace rozšířeny o body pro účtování o 2.snížené sazbě DPH.
  • Upraveny výkazy výsledovky a rozvahy s možnosti nahrazení stávajících v čase, kdy bude zapotřebí, včetně hromadné aktualizace řádků těchto výkazů v účetní osnově.

účetní software - rozdíly v. 2.50 od 2.47

k 6.1.2015 - obsahuje již většinu legislativních změn na rok 2015

1. DPH:
  • V nastavení pro DPH v základních údajích doplněna "2.snížená" sazba DPH.
  • Přepracovány výběry a záznamy DPH (výběr ze 3 základních sazeb + nulové), upraveno zpracování záznamů DPH na fakturách - jak automatické, tak ruční, upraven záznam DPH na prodejkách.
  • Nový tiskopis přiznání k DPH č. 25 5401 MFin 5401 - vzor č. 19 platný pro rok 2015 při zachování vzoru pro rok 2014.
2. Zakázky - v přehledu navazujících dokladů možnost "prokliku" na konkrétní doklad (opravy, dotisk).
3. Zásoby - do přehledu pohybů v seznamu nastavené skladové položky doplněna volba "Efektivnost", kde je u každého prodeje uveden hrubý zisk a %ziskovosti se součtem za období.
4. Mzdy:
  • V okně mzdy do oblasti pravidelných srážek doplněna možnost přidání nebo zrušení srážky v této konkrétní mzdě.
  • Výpočet daňového zvýhodnění na děti - zvýšení o 200,- od druhého dítěte a o další 100,- od třetího.
  • Výpisy z mezd - pro zdravotní pojišťovny volba výpisu jen pro vybranou pojišťovnu, nový tiskopis pro podání žádosti o měsíční bonusy - 25 5241 MFin 5241 - vzor č. 9 pro rok 2015.
  • Nové hodnoty pro mzdy na rok 2015.
  • Roční vyúčtování daně - doplněna sleva na umístění dítěte do předškolního zařízení, nový tisk výpočtu daně a daňového zvýhodnění z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti… přepracován dle nového tiskopisu 25 5460/1 MFin 5460/1 - vzor č. 19.
5. Daňová evidence:
  • Předběžný výpočet daně upraven dle daňového přiznání za rok 2014 včetně jeho výstupu (tisku nebo el.podání).
  • Výpočet sociálního a zdravotního pojištění doplněn o mezní hodnoty pro přehled za rok 2014 a na rok 2015.
  • Přepracován výstup přehledu o příjmech a výdajích OSVČ pro ČSSZ přes ePortál ČSSZ za rok 2014 ke kontrole, tisku nebo el. podání.

účetní software - rozdíly v. 2.47 od 2.46

k 25.11.2014

1. Ověření spolehlivosti plátce DPH:
  • Doplněno nastavení, zda při každém výběru firmy na doklad provést kontrolu spolehlivosti plátce DPH.
  • Vždy se provádí kontrola bankovních účtů registrovaných na FÚ na bankovní účet evidovaný u této firmy v adresáři - při neshodě se zobrazí upozornění.
2. Nabídky:
  • Doplněn položkový výpis efektivnosti na zvolené nabídce.
  • Aktualizace nákladů - k skladovým položkám a položkám z ceníku prací doplní jejich aktuální nákladové (pořizovací) ceny.
3. Tisk faktur - do nastavení tisku faktur doplněny možnosti:
  • Modifikace tištěného textu "Datum uskutečnění zdanit. plnění" na jiný uživatelem definovaný.
  • Nastavení výchozího způsobu předání - dopravy, který se předvyplní na každé nové faktuře, kde lze v případě potřeby pak změnit.
4. Mzdy:
  • Nový tiskopis Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti plynoucích na základě dohod o provedení práce podle § 6 odst. 4 - 25 5460/A MFin 5460/A - vzor č. 1.
  • Zaveden kalendář svátků pro zpřesnění výpočtů dnů dočasné pracovní neschopnosti a odpracovaných dnů při nástupu nebo ukončení pracovního poměru v průběhu měsíce v předzpracování mezd.
  • Možnost zrušení zaúčtování mezd zadaného měsíce - uvedení mezd do stavu před zaúčtováním.
  • Do el.podání Přehledu o výši pojistného pro ČSSZ doplněn formát pro rok 2015 a možnost podání opravného přehledu.
5. Účetnictví - účetní doklad - možnost nastavení zabarvení jen aktuální buňky v řádcích dokladu, nikoliv celého řádku.

účetní software - rozdíly v. 2.46 od 2.45

k 19.9.2014

1. Základní údaje - název vlastní firmy rozšířen na 2 x 40 znaků a k tomu příslušně přeformátovány tisky dokladů a upraveno její plnění do přiznání k DPH, daně z příjmu a pro výstupy přehledů z mezd včetně ELDP.
2. Zakázky - do výpisu zakázek s položkami doplněna volba výpisu spotřebovaných položek, které nejsou v plánu (požadavcích) nebo bylo spotřebováno více.
3. Zásoby:
  • Doplněna možnost nastavení zakázání automatického přepisu dodavatele na skladové kartě při příjmu na sklad dodavatelem z dodacího dokladu.
  • Výpisy pohybů zásob – do zadání doplněna volba na potlačení výpisu stornovaných pohybů.
4. Mzdy:
  • Zrušení nemožnosti uplatnění základní slevy na dani pro pracující starobní důchodce.
  • Zaveden údaj "Odstupné" pro zdanitelné příjmy nepodléhající odvodům zákonného pojištění s promítnutím do výpočtu mzdy a do všech souvisejících výpisů: výplatní lístek, mzdový list, rekapitulace, výpis výpočtů mezd, záloh na daň, nákladů na mzdy, firemní přehled mezd, potvrzení o zdanitelných příjmech.
5. Účetnictví - v tisku jednotlivých účtenek (1 na A4 i 2 na A4) u zaúčtovaných doplněn tisk účetní rozkontace dokladu.

účetní software - rozdíly v. 2.45 od 2.44

k 16.7.2014

1. Zálohové faktury - do jejich seznamu doplněno číslo daňového dokladu identifikující, zda je k zaplacené záloze evidován daňový doklad a kontrolní funkce, která vyhledá zaplacené zálohy bez evidovaného daňového dokladu a popřípadě zpětně doplní existující do zobrazovaného seznamu.
2. Zápočty - upraveno zrušení-vymazání zaúčtování zápočtu.
3. Importované bankovní výpisy:
  • Rozšířený seznam, kde je mimo jiné současně zobrazován text zaslaný z banky na výpise, popis pro zaúčtování, název firmy z případné připojené faktury a textové vyjádření, na co má být řádek zaúčtován.
  • Nastavení, zda text pro zaúčtování přepisovat: názvem firmy nebo popisem v hlavičce z připojené faktury nebo textem pro zaúčtování (z úč.osnovy v PU, druhem příjmu/výdaje v DE).
  • Párování na účtenky - podobně jako na faktury.
4. Zásoby:
  • Tisk štítků - pro plátce DPH doplněno nastavení, zda na štítcích tisknout prodejní ceny jen s DPH nebo jen bez DPH nebo obě.
  • Výdejky - doplněn údaj pro záznam čísla příjemky při výrobě, kdy výsledný produkt (výrobek) je příjímán na sklad - zřetězení - zpřehlednění toho, co a z čeho bylo vyrobeno.
5. Mzdy:
  • Karta pracovníka - zpřehledněna zvětšením okna na vyšší rozlišení, doplněny kontaktní údaje: telefon a e-mail na pracovníka.
  • Nový tiskopis "Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a z funkčních požitků, sražených zálohách na daň a daňovém zvýhodnění, pro účely zdaňovacího období 2014" - vzor č. 22. Pro rok 2013 zůstává původní vzor č.21.

účetní software - rozdíly v. 2.44 od 2.43

k 17.6.2014

1. Při startu - volitelné nastavení, zda do přehledu aktuálně splatných závazků zobrazovaných při startu programu zahrnovat i zálohové faktury přijaté.
2. Zakázky - pro tisk zakázkového listu doplněno nastavení, zda tisknout ceny bez i s DPH nebo jen bez DPH.
3. Zásoby:
  • Prodejky - záznam nových prodejek - graficky přepracován s použitím velkých tlačítek pro lepší ovládání na dotykových obrazovkách. Doplněna možnost ruční úpravy ceny s DPH při nastavení zpracování cen bez DPH - viditelné a při výstupu na A4 i tištěné jsou obě.
  • Výpisy zásob - bez pohybu, příjmy a výdeje za období - doplněn výstup i do tabulky pro export do excel, csv, txt nebo vlastní formátování tisku.
4. DPH - upraveno zpracování pro třístranný obchod.
5. Importované bankovní výpisy - do zaúčtování doplněna volby, zda zaúčtovat s datem výpisu nebo datem platby.
6. Účetnictví - účetní doklad přepracován do formy datového okna typu seznam ovládaném standardní zkrácenou nástrojovou lištou s možností úprav přímo v řádcích.

účetní software - rozdíly v. 2.43 od 2.42

k 10.4.2014

1. Obecné - volitelné nastavení nabídnutí zálohování po zadaném počtu spuštění programu.
2. Adresář firem - ověření spolehlivosti plátce DPH rozděleno do 2 možností: rychlý dotaz využívající rozhraní poskytované MF s zobrazením přímo v programu nebo zobrazení více informací v internetovém prohlížeči s dotazovacím formulářem na stránkách registru plátců DPH pod MF.
3. Zásoby:
  • Kusovník celku (výrobku) - z karty výrobku nebo v seznamu skladových karet označenou si lze nastavit z jakých položek nižších (do celku vstupujících - montovaných) a v jakém množství se celek (výrobek) skládá.
  • V nastavení zásob doplněn přehled všech kusovníkových vazeb umožňujících vyhledávání, do kterých vyšších celků zadaná položka vstupuje nebo ze kterých se celek skládá s možností zrušení techto vazeb.
  • Ve změnách skladových karet je při pokusu o zrušení položky, která existuje v nějakém kusovníku, její zrušení odmítnuto s poukazem na ověření opodstatnění její existence v kusovníkových vazbách.
  • Na karty výrobků doplněno zatržítko, kterým lze určit, že při jeho prodeji budou ze skladu automaticky odečteny položky do něj vstupující.
  • Doplněno celé zpracování prodeje výrobků na fakturu, dodání dodacím listem a výdej do spotřeby na zakázku, s automatickým odečtením ze skladu všech položek do nich vstupujících včetně následného zrušení (výmazu) řádku celku na dokladu, kdy se vrátí na sklad jeho položky nižší.
  • V souvislosti s tím upraveny i výpisy zásob - do výpočtu obrátkovosti a rekapitulace skladových pohybů se nazahrnují tyto výdeje celků a zahrnují se výdeje položek do nich vstupujících a naopak v analýzách prodejnosti se zahrnují výdeje těchto celků a nezahrnují výdeje do těchto celků, ve výpisech výdejů je doplněna volba, jaké výdeje do výpisu zahrnout a jaké vyloučit.
4. Účetnictví - hromadná změna záznamů v účetním deníku účtovaných na zadaný účet účetní osnovy (analytiku) na jiný účet (analytiku) - buď v celém deníku nebo jen ve vybraných záznamech dle nastaveného výběru (filtru).

účetní software - rozdíly v. 2.42 od 2.41

k 14.3.2014

1. Import bankovních výpisů - uživatelské zjednodušení práce a rychlejší zpracování - doplnění účtování a párování na faktury přímo v řádcích seznamu importovaného bankovního výpisu. Doplněny formáty pro elektronický platební styk o import výpisů z ČSOB ve formátu xml.
2. Zakázky - do záhlaví doplněn údaj identifikující pracovníka, který má tuto zakázku přidělenou na zodpovědnost nebo ji má vykonat (Přiděleno pracovníkovi). Je-li tento údaj vyplněn, pak se do termináře zakázek volaného z této zakázky zobrazí jen zakázky tomuto pracovníku přiřazené.
3. Majetek - výpisy - volitelný tisk údaje, kdo aktuálně za majetek odpovídá, kdo jej používá.
4. Mzdy - nový výpis s přehledem odpracovaných hodin, hodin dovolené, nemoci a jiných překážek a z toho hodin odpracovaný invalidy pro výpočet průměrného ročního přepočteného počtu zaměstnanců a plnění povinného podílu (4%) zaměstnávání osob se zdravotním postižením.
5. Roční uzávěrka - volitelné hromadné odstranění záznamů v knihách korespondence do zadaného data.
6. Účetnictví - výkazy účtů a ztrát, bilance - nahrazení zaokrouhlení na celé Kč uváděním přesných hodnot na 2 desetinná místa.

účetní software - rozdíly v. 2.41 od 2.40

k 18.2.2014

1. Obecné - úživatelsky nastavitelné podbarvení ukončených záznamů v seznamech (dosud byly jen šedě podbarveny).
2. Faktury přijaté - možnost zobrazení QR kódu pro platbu přímo již v okně s evidencí přijatých faktur (závazků) tlačítkem z nástrojové lišty pro rychlé zadaní úhrady bez nutnosti přecházet do zpracování pro zadání příkazů na neuhrazené faktury.
3. Zásoby - rychlé zobrazení fotografie - obrázku skladové položky tlačítkem z nástrojové lišty po přiřazení obrázku ke skladové položce v souvisejících dokumentech.
4. Majetek - historie daňového odepisování - uživatelsky jednodušeji zpětně doplnitelná přímo v okně základní karty dlouhodobého majetku s přenosem konečné zůstatkové hodnoty do vlastní karty majetku.
5. Mzdy:
  • Zjednodušení zadání výstupu "Přehledu o vyměřovacích základech a pojistném" pro ČSSZ - výstup do souboru pro el.podání i tisk probíhá současně bez mezivoleb.
  • ELDP - nové pokyny pro r.2014 - lze je zobrazit stiskem tlačítka z okna každého zpracovávaného ELDP.
  • Oznámení o nástupu - skončení zaměstnání - taktéž nové pokyny (Všeobecné zásady pro vyplňování tiskopisu...) zobrazitelné stiskem tlačítka v okně pro zadání konkrétního oznámení.
  • OPAKOVANÉ UPOZORNĚNÍ - před zpracováním mezd roku 2014 zkontrolujte na kartách pracovníků, kteří nemají podepsáno prohlášení k dani, zaškrtnutí údaje "Srážková daň dle §6 odst. 4 ve zvláštní sazbě" a vyplnění údaje za ním. Sazbu 15% ponechejte jen u pracovníků splňujících podmínky dle §6 odst.4 ZDP, tj. jen u dohody o provedení práce. U ostatních ji vynulujte nebo zruště zaškrtnutí!!!
6. Nastavení bankovních účtů a pokladen - každému bankovnímu účtu a pokladně lze uživatelsky přiřadit barvu. Tou jsou pak označeny zázanmy o pohybech peněz na nich.
7. Daňová evidence:
  • Předběžný výpočet sociálního pojištění doplněn o výstup do interaktivního tiskopisu "Přehled o příjmech a výdajích OSVČ za r.2013" ve formátu pdf zveřejněného ČSSZ dne 24.1. a zobrazení pokynů k jeho doplnění.
  • V deníku příjmů a výdajů barevné rozlišení peněžních pohybů na bankovních účtech a pokladnách - každý bankovní účet nebo pokladna mohou mít nastavenou jinou barvu a tou je řádek v deníku příjmů a výdaj označen - zpřehlednění záznamů v deníku, na který bankovní účet nebo pokladnu je pohyb peněz zaevidován.
8. Účetnictví:
  • Zpracování dokladů každé pokladny nebo bankovního účtu může být v záhlaví odlišeno barvou uživatelsky nastavenou v nastavení pokladen nebo bankovních účtů.
  • Podstatně urychleno zpracování banky a pokladny v síťovém provozování na velkých objemech dat.

účetní software - rozdíly v. 2.40 od 2.37

k 3.1.2014

1. Obecné - okna se seznamy přepracována na novější modernější prohlížeč, který je rychlejší a umožňuje vhodnější grafické vyjádření dat a poskytuje nové funkční vlastnosti, jako např. uživatelské barvení řádků (realizováno na adresáři firem a seznamech zásob) a uživatelem nastavitelnou velikost písma. Vestavěno podšedění řádků záznamů, které jsou již nějak ukončené, např. uzavřené zakázky, vyrovnané faktury nebo účtenky, firmy s ukončenou platností, pracovníci s ukončeným pracovním poměrem apod.
2. QR kódy pro platby - doplněn tisk QR kódu pro platbu na vydané faktury do 4 možných uživatelsky nastavitelných pozic, zobrazení QR kódu pro platbu přijaté faktury.
3. Adresář firem a základní údaje - rozšířeny o ID datové schránky.
4. Mzdy:
  • Hodnoty pro mzdy 2014 - nastaví se automaticky při předzpracování mezd za 1/2014 nebo stiskem tlačítka v nastavení hodnot pro mzdy včetně zvýšené hranice pro danění srážkovou daní dle § 6 odst.4. ZDP.
  • Výpočet náhrad za nemoc již jen opět za prvních 14 dní nemoci - nemocenskou proplácí ČSSZ od 15 dne.
  • Výstup pro elektronické podání přílohy k žádosti o nemocenské dávky.
  • Všechna ostatní podání na ČSSZ bylo možné podávat elektronicky již dříve - od 1.1.2014 je povinnost činit podání již jen touto formou.
  • UPOZORNĚNÍ - před zapracováním mezd za 1/2014 zkontrolujte na kartách pracovníků, kteří nemají podepsáno prohlášení k dani, vyplnění údaje "Zvláštní sazba daně dle §6 odst.4". Sazbu 15% ponechejte jen u pracovníků splňujících podmínky dle §6 odst.4 ZDP, tj. jen u dohody o provedení práce. U ostatních ji vynulujte!!!
5. Daňová evidence:
  • Předběžný výpočet daně doplněn a upraven pro výpočet daně za rok 2013 včetně výstupu přiznání k dani z příjmu FO - jak tisk, tak možnost el.podání.
  • Předběžný výpočet sociálního pojištění upraven dle "Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2013" s možností výstupu jak tisku, tak do souboru pro el.podání.
  • Předběžný výpočet zdravotního pojištění upraven dle "Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ" s výstupem do pdf umožňujícího i el.podání.
  • Nastavení a výpočet záloh na sociální i zdravotní pojištění OSVČ na rok 2014.

Účetní program AdmWin používáme ke své ekonomické činnosti.